.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهاراتی درباره‌ی انگشت‌نگاری از گردشگران

شمال نیوز: مسوولان حوزه‌ی گردشگری از برخورد نیروی انتظامی با گردشگران در استان مازندران اظهار بی‌اطلاعی کردند و دادن پاسخ و رسیدگی به این موضوع را به بررسی آن منوط دانستند.
به گزارش شمال نیوز، هفته‌ی پیش، نیروی انتظامی در یکی از جاده‌های استان مازندارن یک گروه از گردشگران را که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز اجرای تور داشتند، به‌دلیل مختلط بودن زن و مرد در اتوبوس، متوقف و ضمن ثبت اطلاعات آن‌ها در «برگه‌ی دستگیری» به انگشت‌نگاری از این اشخاص هم اقدام کرد؛ اما ظاهرا هیچ‌یک از مسوولان گردشگری کشور از این موضوع اطلاعی ندارند. البته به گفته‌ی برخی مجریان تور، این نخستین‌بار نیست که نیروی انتظامی در جاده‌های شمالی کشور با گردشگران برخورد می‌کند.

منوچهر جهانیان - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - درباره‌ی این اتفاق، اظهار بی‌اطلاعی کرد و به ایسنا گفت: من از این موضوع خبر ندارم و اول از همه باید بدانم موضوع چیست.

او درباره‌ی این‌که آیا تا کنون چنین گزارش‌هایی از آژانس‌ها درباره‌ی برخورد نیروی انتظامی با تورهای دارای مجوز از این سازمان گرفته‌اند؟ اظهار کرد: تا حالا گزارشی نگرفته‌ایم.

وی همچنین درباره‌ی این‌که آیا تا به حال با نیروی انتظامی مذاکره‌ یا تفاهمی شده است تا تورهای گردشگری دارای مجوز بدون مانع‌تراشی به اجرای برنامه بپردازند؟ پاسخ داد «شما خودتان سوال می‌کنید، جواب خودتان را هم می‌دهید.»

سیف‌الله فرزانه - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران - نیز درباره‌ی این اتفاق به خبرنگار ایسنا گفت: این موضوع را نشنیده‌ام و باید آن را بررسی کرد.

او سپس اظهار کرد: نیروی انتظامی امکان ندارد همین‌طوری با توری برخورد کند‌، حتما شیطنت‌هایی را شاهد بوده است، مثلا در روز وفات حضرت محمد (ص) در منطقه «میانکاله» گروهی از مسافران، مهمانی برگزار کرده بودند که نمونه‌اش در زیرزمین‌های تهران هم اتفاق نمی‌افتد. برای همین لازم است موردی که در منطقه‌ی «زیر آب» برای گردشگران از سوی نیروی انتظامی اتفاق افتاد نیز بررسی شود.

وی ادامه داد: استان مازندران بیشترین ورودی گردشگر و اقامت را در میان سایر استان‌ها دارد؛ ولی تا کنون یک مورد گزارش منفی در نیروی انتظامی نداشته‌ایم.

فرزانه در عین حال تأکید کرد: نیروی انتظامی مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را برای اجرای تورهای گردشگری قبول دارد.

او سپس درباره‌ی این‌که آیا بررسی‌های لازم درباره‌ی این موضوع انجام می‌شود؟ گفت: چون مجوز این تور از تهران صادر شده باید از طریق صادرکننده‌ی مجوز‌، این مسأله بررسی شود و چون اتفاق در حوزه‌ی ما افتاده است، آن‌ها می‌توانند نتیجه را به ما اعلام کنند،‌ آن‌وقت ما هم بررسی‌های خود را انجام می‌دهیم. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.